جام جهانی 2022| پیروزی دشوار پرتغال در شب رکوردشکنی رونالدو/ شکست آبرومندانه غنا مقابل سلسائوی اروپا + فیلم

21:27 - 03 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۲۷۴۶۳
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
در دومین دیدار گروه H جام جهانی 2022 تیم ملی پرتغال در دیداری تماشایی به سختی از سد تیم ملی غنا گذشت.

خبرگزاری میزان – در سومین دیدار از دور نخست مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ تیم ملی پرتغال در دومین دیدار گروه H و از ساعت 19:30 در استادیوم 974 شهر دوحه به مصاف تیم ملی غنا رفت که در پایان این دیدار مهیج و پرگل پرتغالی‌ها موفق شدند در شب گلزنی و رکوردشکنی رونالدو با نتیجه 3 بر 2 از سد حریف جوان و آفریقایی خود بگذرند تا سبز و قرمزپوشان پرتغالی با کسب این برد ارزشمند برای مدعیان قهرمانی خط و نشان بکشند.

نیمه نخست این بازی چنگی به دل نزد و با تساوی بدون گل به اتمام رسید، اما در نیمه دوم شرایط کاملا تغییر کرد و رونالدو موفق شد در دقیقه 65 و از روی نقطه پنالتی گل نخست پرتغال را به ثمر برساند تا به این ترتیب ستاره پرتغالی به رکورد 5 دوره گلزنی در ادوار جام جهانی برسد.

شادی شاگردان سانتوس تنها 8 دقیقه دوام داشت چرا که آندره آیو در دقیقه 73 توانست از اشتباه مدافعان پرتغال استفاده کند و گل تساوی بخش غنا را بزند تا نخستین گل تیم‌های آفریقایی پس از 4 بازی ناکامی در گلزنی زده شود. این پایان کار نبود و پرتغالی‌ها توانستند با پاس دیدنی برنو فرناندز و گلزنی ژائو فلیکس در دقیقه 78، دو بر یک پیش بیفتند. یک دقیقه پس از گل دوم رافائل لیائو وارد زمین شد و در حالی که چند ثانیه از حضورش در زمین می‌گذشت موفق شد گل سوم پرتغال را بزند. غنا که لقب جوان‌ترین تیم جام را یدک می‌کشد تا لحظات پایانی جنگید و در دقیقه 89 عثمان بوکاری با ضربه سر گل دوم تیمش را زد، اما در نهایت این دیدار با حساب 3 بر 2 به سود یاران رونالدو خاتمه یافت.

با این پیروزی، پرتغال با 3 امتیاز در صدر گروه H ایستاد و تیم‌های کره‌جنوبی و اروگوئه با یک امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. غنا هم بدون امتیاز در قعر جدول ماند.

در سایر دیدارهای روز پنجم ساعاتی پیش تیم ملی سوئیس با یک گل از سد کامرون گذشت و مصاف تیم‌های اروگوئه و کره‌جنوبی با تساوی بدون گل خاتمه بافت. در آخرین بازی دور نخست مرحله گروهی تیم ملی برزیل از ساعت ۲۲:۳۰ و با قضاوت علیرضا فغانی به مصاف صربستان می‌رود.

*گل اول پرتغال به غنا توسط رونالدو(65 - پنالتی):

*گل اول غنا به پرتغال توسط آندره آیو(73):

*گل دوم پرتغال به غنا توسط ژائو فلیکس(78):

*گل سوم پرتغال به غنا توسط لیائو(80):

*گل دوم غنا به پرتغال توسط بوکاری(89):

*پرتغال 3 – غنا 2

گل‌ها: رونالدو(65)، ژائو فلیکس(78) و لیائو(80) برای پرتغال/ آندره آیو(73) و بوکاری(89) برای غنا

کارت زرد: محمد قدوس(1+45)، آندره آیو(49)، آلدیو سیدو(57) و ایناکی ویلیامز(1+90) از غنا/ دانیلو پریرا(1+90) از پرتغال

داوران: اسماعیل الفتح (آمریکا)/ کمک‌ها: کایل اتکینز و کوری پارکر داور چهارم: استفانی فراپارت (فرانسه)

*ترکیب تیم ملی پرتغال:

دیگو کاستا (دروازه‌بان)،‌ روبن دیاز، دنیلو پریرا، رافائل گررو، ژائو کانسلو، روبن نوس، برونو فرناندس، اوتاویو (۵۶- ویلیام کاروالیو)، برناردو سیلوا، ژائو فلیکس و کریستیانو رونالدو

*ترکیب تیم ملی غنا:

لورنس آتی‌زیگی (دروازه‌بان)، دنیل آمارتی، محمد سالیسو،‌ عبدل بابارحمان،‌ الکساندر جیکو، آلیدو سیدو (۷۳- طارق لمپتی)، محمد کودوس (۷۷- محمد کودوس)، توماس پارتی، عبدل صمد، آندره آیو (۷۷- جوردن آیو) و اینیاکی ویلیامز

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *